Fietsgids: Mooiste fietsroutes naar Barcelona

Nieuws   Alle gidsen   Online bestellen   Georganiseerde Reizen   Boeken over Ons   GPS   Links   Contact

Rome
Veloroute du Soleil
Deel 0
Aanvullingen - Deel 1

Hier plaatsen wij aanvullingen op de route, zodat u via deze pagina altijd op de hoogte kunt blijven van de laatste wijzigingen in de fietsroute. Wilt u een aanvulling aan ons doorgeven? Stuur dan een email naar fiets@cyclingeurope.nl.

Kaart 3
Voor de verbreding van het Albertkanaal worden de bestaande bruggen vervangen. Dat betekent dat er voorlopig om moet worden gefietst. De knooppunten blijven dezelfde naar knooppunt 345 heeft men nu verplaatst naar de volgende brug. Bij deze brug moet men nu even wat kronkelen ook onder een weg door om uiteindelijk de vrug over te kunnen steken. Na de brug gaat nen gelijk rechts en weer terug langs het kanaal om naar knooppunt 330 te fietsen. Alles is goed bewegwijzerd verder.
03.pdf

Kaart 4
Aanwijzing 3 en 4 zijn vervallen

Kaart 5
Knooppunt 192 heet nu knooppunt 1

Kaart 10/11
Op de laatste acht kilometers voor Dinant moet het asfalt na de overstroming weer vernieuwd worden. Er is een tijdelijke omleiding via de andere oever, met meer verkeer, ingesteld. Het werk moet voor eind oktober 2021 klaar zijn.

Kaart E8 + Stadskaart Namen
Komende vanaf Eindhoven kom je in Namen uit bij de samenvloeiing van Maas en Samber. Daar wordt gewerkt aan een nieuwe fietsbrug. Deze is bijna klaar op maar nog niet helemaal (13-08-2021) Komende vanaf de brug over de Samber uit het centrum moet je bij de rotonde rechtdoor en dan de kleine weg nemen langs het rode huis. Verderop kom je weer op het fietspad langs de Maas.

Het wegdek van het fietspad op negen kilometer voor Dinant, tussen Anhée en Hun, is wat verbrokkeld. Er is een tijdelijke omleiding ingesteld tot 31-10-2021 via de andere oever.

Het fietspad op de linkeroever langs de Maas vanaf Dinant, komt weliswaar langs de terrasjes, maar het hobbelt wel erg. Wie de route langs de Maas wil blijven volgen, van glad wegdek houdt en wat autoverkeer geen bezwaar vind (verderop moet je toch deze weg volgen) kiest gelijk voor de asfaltweg langs de rechteroever.